sâmbătă, 28 mai 2011

Nu stiu...

Stiam de mult ca am atatea de invatat si ca pot spune ca in momentul actual nu stiu nimic, nu inca. Stiu ca mai am de invatat si multe-multe alte lectii de viata, dar nu pot spune exact care sunt acestea. In schimb, cutreierand netul am observat ceva , din pura intamplare, care mi-a amintit pentru a mia oare ca eu am intr-adevar ceva cam mult de invatat. Si am sa  il citesc pe Octavian Paler :

" Am învaţat unele lucruri în viaţă pe care vi le împărtăşesc şi vouă ! Am învăţat că nu poţi face pe cineva să te iubească. Tot ce poţi face este să fii o persoană iubită. Restul… depinde de ceilalţi. Am învăţat că oricât mi-ar păsa mie, altora s-ar putea să nu le pese. Am învăţat că durează ani să câştigi încrederea şi că doar în câteva secunde poţi să o pierzi. Am învăţat că nu contează CE ai în viaţă CI PE CINE AI. Am învăţat că te descurci şi ţi-e folosit farmecul circa 15 minute. După accea, însă, ar fii bine să ştii ceva.Am învăţat că nu trebiue să să te compari cu ceea ce pot alţii să facă mai bine, ci contează ceea ce poţi să faci tu. Am învăţat că nu contează ce li se întâmplă oamenilor, ci contează ce pot să fac eu pentru a rezolva.

Am învăţat că oricum ai tăia, orice lucru are două feţe.
Am învăţat că trebiue să te desparţi de cei dragi cu cuvinte calde; s-ar putea să fie ultima oară când îi vezi.

Am învăţat că poţi continua încă mult timp după ce ai spus că nu mai poţi.
Am învăţat că eroi sunt cei care fac ce trebuie, când trebuie, indiferent de consecinţe.
Am învăţat că sunt oameni care te iubesc, dar nu ştiu s-o arate.
Am învăţat că atunci când sunt supărat am DREPTUL să fiu supărat, dar nu am dreptul să fiu şi rău.
Am învăţat că prietenia adevărată continua să existe chiar şi la distanţă. Iar asta este valabil şi pentru iubirea adevarată. Am învăţat că, dacă cineva nu te iubeşte cum ai vrea tu, nu înseamnă că nu te iubeşte din tot sufletul. Am învăţat că indiferent cât de bun iţi este un prieten oricum te va răni din când în când, iar tu trebiue să-l ierţi pentru asta.
Am învăţat că nu este întotdeauna de ajuns să fii iertat de alţii ; câteodată trebuie să înveţi să te ierţi pe tine însuţi. Am învăţat că indiferent cât de mult suferi, lumea nu se va opri în loc pentru durerea ta.Am învăţat că trecutul şi circumstanţele ţi-ar putea influenţa personalitatea, dar că TU eşti responsabil pentru ceea ce devii. Am învăţat că dacă doi oameni se ceartă, nu înseamnă că nu se iubesc. Şi nici faptul că nu se ceartă nu dovedeşte că se iubesc. Am învăţat că uneori trebuie să pui persoana pe primul loc şi nu faptele sale.

Am învăţat că doi oameni pot privi acelaşi lucru şi pot vedea ceva total diferit.
Am învăţat că indiferent de consecinţe cei care sunt cinstiţi cu ei înşişi ajung departe în viaţă.

Am învăţat că viaţa îţi poate fi schimbată în câteva ore de către oameni care nici nu te cunosc.

Am învăţat că şi atunci când crezi că nu mai ai nimic de dat, când te strigă un prieten vei putea găsi puterea de a-l ajuta.
Am învăţat că scrisul ca şi vorbitul, pot linişti durerile sufleteşti.

Am învăţat că oamenii la care ţii cel mai mult îţi sunt luaţi prea repede…

Am învaţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între a fi amabil, a nu răni oamenii şi a-ţi susţine părerile.

Am învăţat să iubesc ca să pot să fiu iubit." 


Sincer ma intristeaza putin faptul ca doar o parte din toate aceste invataturii am reusit sa le capat si mai stiu ca sunt atatea.  Ei bine, ceea ce vreau eu sa spun e ca totii invatam ceva pe tot parcursul vietii, dar ma intreb daca o sa reusesc sa le invat la timpul potrivit si nu cand deja va fi prea tarziu. Dar banuiesc ca pentru a invata atatea am nevoie de timp...si rabdare. Oricum, imi repet ceea ce stiu deja prea bine, ca viata merge inainte.

3 comentarii:

  1. Deci Paler e unul dintre cei mai tari scriitori de Filosofie pe care i-am citit vreodata. Super postarea, n-am ce comenta. Iti urez succes in a invata aceste lectii cat mai repede. Poate ca ar trebui sa astepti timpul potrivit, pentru ca ar disparea toata mandria aia de a le fi invatat daca le-ai stii fara sa fi trecut prin ceva care a te faca sa le inveti. Inca odata, superb postul, pacat ca nu pot da like :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Heys, mersi, da ai dreptate, trebuie sa treci prin ceva ca sa inveti, fiindca asa constientizezi mai bine importanta acelei invataturi.
    Ms frumos :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant, imi place cum scrii.
    Apropo
    Am organizat un concurs http://biblioteca-prafuita.blogspot.com/2011/09/concurs-imaginatia-la-puterea-doua.html pe Biblioteca Prafuita si as dori sa participi si tu sau daca nu poti sa participi la concurs poti sa anunti pe blogul tau despre concurs, daca vrei. Mi-ar face o deosebita placere.
    "Un concurs care se bazeaza pe libertate si imaginatie. Toti cei care au putina inspiratie se pot inscrie la concurs."
    Mai multe detalii despre concurs pe BP
    Multumesc,

    RăspundețiȘtergere